mandag 22. februar 2010

Parkfangst uke 6 og 7.

Innsats gir resultater. Første uken gav lite tid til tur i parken og ditto fangst. Den siste løsnet det litt, det var litt mildere og litt enklere å være ute. Sagene / Sandaker er sjef. Videre nedover elven tar det smågreit. Vaterland er unntaket, der er det mer is enn ender. Måker og duer er det rikelig med, men det er høyst varierende hvor ivrige de er.

Duene på Olaf Ryes plass er borte. Kanskje det mates for lite der om vinteren? Svirret en gjeng fiskemåker rundt meg når jeg strødde brødsmuler til gråspurven. Den sjansen lot jeg ikke gå fra meg. Det er den første jeg har fått tak i på mine turer i parkene.
Egentlig skulle jeg bruke en tidlig helgemorgen på å fange gråspurv. Men med så mye nedbør, vind og minusgrader ble det prosjekter lagt på, vel is?

Vi har siden sist fått en ny bunke gjenfunnsmeldinger fra Stavanger Museum. Igjen har vi satt noe av dette inn i et kart.


Vis Gjenfunn 20100125 i et større kart

Det er tydelig at danskene liker gås til jul!
(Klikk på linjene, da vises litt ekstra innformasjon.)
Rogalendingen som fikk seg en merket and vil kanskje ikke vite at middagen hans lå i Akerselven forleden vinter?


Oppsummert ble resultatet slik:
Stokkand 13
Fiskemåke 1
Bydue 10

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar