tirsdag 15. desember 2009

Parkfangst uke 49 og 50

Disse to første ukene av desember har lignet litt mer på vinter. Det bærer også fangsten preg av. Fremdeles er det Sagene som er mest givende, der oppe virker de til og med i mørke! Ellers er parkeringsplassen i Asker Sentrum å anbefale. 8 merket på under en halv time. Tror aldri jeg har tatt så mange på ett sted noen gang.
Motivert av PKs superfangst ved Østensjøvannet forsøkte jeg meg dagen etter. Ender og sothøner oppførte seg litt bedre enn sist, men det var sjanseløst å få tak i dem. Derimot har isen presset svanene så langt inn til bredden at den første av ungene kunne få ring. Den gjengen har jeg siklet på lenge.
Sist lørdag var jeg på et lite raid etter svaner langs fjorden. Fant en ivrig fyr på Høvik som ville teste passformen på den nye svanejakken.


Grei fyr, kledd for merking eller transport.

Videre var det bare nevnte parkeringsplass i Asker som gav uttelling før jeg var over ved Drammensfjorden. Sannelig fant jeg ikke fangstmuligheter der også. Havnet tilslutt hos en kompis på Hurum og fanget litt på foringsplassen hans. Det ente med ny dekorativ merkeart og blødende fingre.


Ikke så grie fyr. Det er nå oppskriftsmessige røde flekker på side 265 i Svensson.

Vi går med store planer om fangst med strikknett for tiden. Får vi ut fingeren og værgudene står oss bi, bør det kunne gi uttelling. Spent no.

Knoppsvane 4 (2 av disse ble riktig nok tatt i Drammensfjorden.)
Stokkand 12
Gråmåke 1
Bydue 7

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar